Zoho CRM implementatie
Zoho CRM is eenvoudig te implementeren met behulp van 3 stappen:
1) Verkoopproces in kaart brengen
2) Personeel en management trainen voor Zoho CRM
3) Taken automatiseren
Dat klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want bij de implementatie van een nieuw CRM systeem komen we ook weleens problemen tegen. Om de meest voorkomende problemen voor te zijn, leggen we deze uit en geven we je tips voor een succesvolle implementatie.
Neem contact met ons op als je meer wilt weten over een succesvolle CRM implementatie en hoe we je hierbij kunnen helpen.
Meest voorkomende problemen bij CRM implementatie
Onbekend of verkeerd geïdentificeerd probleemgebied
Een probleem is makkelijker op te lossen wanneer je precies weet wat en waar het probleem zit. Maar in een salesproces is het soms moeilijk om het probleem te identificeren, aangezien het uit verschillende stappen bestaat (van een lead tot de uiteindelijke deal)
Timing
Neem je als account manager op het juiste moment beslissingen? Doe je te vroeg een bod, of behandel je misschien de bezwaren te laat?
Time Management
Iets op het juiste moment doen is timing, maar het efficiënt verdelen van je tijd is time management. Besteed je teveel tijd aan telefoontjes en noteer je de status van de leads op een efficiënte manier in Zoho?
Onzekerheid
Kun je ongeveer inschatten hoeveel je de komende maand gaat verdienen? Of hoeveel leads uit je pijplijn in het volgende kwartaal worden geconverteerd?
Als je denkt dat een van de bovenstaande zaken het probleem van je bedrijf is, of als er iets anders misgaat in je verkoopcyclus, dan is de helft van het werk gedaan. CRM implementatie is een langetermijnstrategie en geen eenmalige oplossing. Daarom moet je eerst weten welk probleem je met CRM wilt oplossen en of het de moeite waard is om in CRM te investeren.
Het samenvoegen van bedrijfstechnologie
Stel dat je het probleem in je verkoopcyclus heeft gevonden en je weet nu dat het kan worden opgelost met Zoho CRM. Maar na de implementatie realiseer je je dat de CRM compatibiliteitsproblemen heeft met de technologieën die je al voor je bedrijf gebruikt, of dat CRM niet succesvol is geïntegreerd met je systeem.
Incompatible Systems
Voordat je Zoho CRM installeert, moet je nadenken over de gegevens die je nog in het oude systeem hebt. Hier kun je denken aan informatie zoals e-mails, excel bestanden, en klantgegevens uit je huidige CRM-software.
Eindeloze mogelijkheden
Zoho CRM wordt geleverd met eindeloze functies om aan de behoeften van allerlei soorten bedrijven te voldoen. Daarom is het belangrijk te begrijpen welke functies nodig zijn voor je bedrijf. Als het grootste deel van je bedrijf bijvoorbeeld wordt gedaan via telefoontjes en persoonlijke transacties, heb je waarschijnlijk geen website-informatie nodig. Je verspilt je geld door te besteden aan bezoekersinzichten en livechatfuncties als je primaire bron van leads niet je website is.
De veiligheid van uw data
Op kantoorvergaderingen is het een van de meest gestelde vragen voordat software wordt geïmplementeerd: “Is het veilig? Kunnen we deze software vertrouwen? " Zoho CRM is natuurlijk veilig en kan worden vertrouwd, maar er zijn enkele stappen die je moet nemen om je gegevens veilig te houden en geen gevoelige informatie te verliezen aan de concurrentie.
Apora lost problemen snel op
Voor bovenstaande compatibiliteitsproblemen is het van belang een zorgvuldige Zoho leverancier te kiezen. Apora lost je problemen snel op. Daarnaast zullen wij je altijd adviseren over de functies die je nodig hebt voor je bedrijf, zodat je de nutteloze functies van Zoho kunt vermijden. Om datalekken te voorkomen kun je beperkingen instellen op IP-niveau, users alleen toegang geven tot de applicaties die ze daadwerkelijk nodig hebben en de TFA verificatie activeren.