Implementatie van Zoho applicaties

Implementeer Zoho ONE vandaag nog en ontgrendel het potentieel van uw bedrijf!
  • Snel aan de slag: wij bieden een snelle implementatie voor een scherpe prijs
  • Meer dan 50 miljoen mensen  werken reeds met Zoho One
  • Toegang tot meer dan 60 geïntegreerde apps. Ook kunnen we al uw zakelijke apps verbinden met een standaard of maatwerk integratie
  • Automatiseer delen van uw bedrijfsproces voor het optimaliseren van uw efficiency
Plan een afspraak

Zoho implementatie tips: voor, tijdens en na de inrichting

Voor de inrichting

  • Doe niet te veel tegelijk
    Formuleer steeds korte behapbare trajecten, waarin u niet te veel functionaliteiten opneemt. Hiermee kunt u snel een ontwikkelproces doorlopen en functionaliteit inrichten en opleveren. Wanneer u teveel functies in één traject stopt wordt het overzichtelijk en ingewikkeld om op te leveren, bovendien moet u dan langer wachten tot er resultaat wordt geboekt.
  • Formuleer duidelijke voorwaarden die eenvoudig vertaald kunnen worden naar de applicatie
    Wanneer uw voorwaarden  niet duidelijk worden weergegeven zal er tijdens de implementatie meer tijd genomen moeten worden om alles goed te doorgronden of loopt u het risico dat het niet goed wordt geimplementeerd. Dan zal er na afloop meer tijd besteed moeten worden aan nazorg of zullen er aanpassingen gemaakt moeten worden.
  • Bepaal met uw team de prioriteit en de impact op uw business

  • Werk zoveel mogelijk vanuit de standaard of customization opties van het product.
    Hierbij is het belangrijk te beseffen dat de complexiteit van uw proces misschien wel een valkuil is. Hoe meer u kunt standaardiseren binnen de mogelijkheden van het product, hoe beter uw proces geautomatiseerd kan worden. Standaard processen zijn voor alle betrokkenen en stakeholders goed te begrijpen en mee te werken. Complexe processen zijn ingewikkeld te sturen en controleren en daarmee ook lastig om te implementeren. Bovendien voorkomt u hiermee maatwerk oplossingen die u afhankelijk maken van de software of uw partner.
  • Inventariseer processen per afdeling
    Inventariseer processen en breng per afdeling de landscape in kaart en debetrokken stakeholders uit de organisatie. Hoe verloopt het salesproces, hoe komen aanvragen binnen en welke applicaties worden er nu gebruikt? Zo kunt u bepalen welke Zoho applicaties vergelijkbaar zijn en kiezen welke applicaties u naar de cloud wilt brengen, of overstappen naar een vergelijkbare Zoho applicatie. 

Tijdens en na de inrichting

  • Wijs een Zoho superadmin aan
Een Zoho superadmin is iemand binnen uw eigen organisatie die geinteresseerd is in de processen en alle ins en outs wilt weten van Zoho CRM. Deze superadmin wordt daardoor het draagvlak voor de overige gebruikers. Dit is ook de persoon die het contact onderhoud met Apora. Hiermee wordt gelijk kennis van het systeem geborgd in de organisatie en bent u minder afhankelijk van Apora.
  • Definieer Zoho begrippen

Wanneer is een lead een suspect, een opportunity (deal), contact en/of account? Maak hier van te voren duidelijk afspraken over om verwarring te voorkomen. Bijvoorbeeld: een lead is iemand die tot onze doelgroep behoort. Een opportunity is een verkoopkans bij een persoon die we persoonlijk hebben gesproken. Een account en contact worden aangemaakt wanneer we zeker zijn dat we zaken kunnen doen en er interesse in onze producten is.

  • Definieer de Zoho velden

Na het definieren van de Zoho begrippen, is het van belang om per module de minimale datavelden te bepalen. Welke info is nodig per module? Bijvoorbeeld: Bij een lead is een telefoonnummer en email voldoende om contact te kunnen leggen. Bij het inplannen van een bezoek op locatie wordt het bezoekadres belangrijk. Met een logische opbouw van Zoho CRM is het eenvoudig om data te

migeren tussen de verschillende modules, zodat gegevens niet dubbel worden ingevoerd.

​​